کد مطلب:303663 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:132

پیکر پاک حضرت فاطمه زهرا را امام معصوم غسل داد
بعضی نوشته اند: كه حضرت فاطمه زهرا علیهاسلام به خاطر طاهره بودن به غسل نیازی نداشته است.

امام صادق علیه السلام فرمود: امیرالمؤمنین علی علیه السلام فاطمه زهرا را غسل داد زیرا او صدیقه و معصومه بود نباید جز معصوم، دیگری او را غسل دهد چنانچه مریم را جز عیسی علیه السلام كسی غسل نداد [1] .

امام علیه السلام چون كافور بر بدن مطهرش ریخت این دعا را خواند:

اللهم انها امتك و بنت رسولك و خیرتك من خلقك اللهم لقنها حجتها و اعظم برهانها و اعل درجتها و اجمع بینها و بین محمد صلی الله علیه وآله.

پروردگارا این است كنیز تو و دختر پیغمبر تو و بهترین خلق تو بارالها حجتش را تلقینش كن و برهانش را بزرگ دار و درجه اش را بالا ببر و جمع كن بین او و بین محمد صلی الله علیه وآله و او را با حبیبت در یك درجه بدار.

آنگاه از حنوط باقیمانده رسول الله او را حنوط كرد و در هفت پارچه كفن پوشانید و عبا را بر روی آنها انداخت سپس فرزندانش را صدا كرد تا بیایند و بار دیگر از مادر توشه برگیرند

علی علیه السلام صدا زد: یا ام كلثوم، یا زینب، یا فضه یا حسن یا حسین هلمّوا و تزوّدا من امكم الزهراء فهذا الفراق و اللقّاء فی الجنة

بیائید از مادرتان زهرا توشه بردارید كه این دیدار آخر است و ملاقات بعدی در بهشت است حسن و حسین علیهماسلام آمدند كنار جسد مطهر مادر می نالیدند فرزندان آن بانوی بزرگوار هر كدام اندوه دل را به اشك دیده فرو نشانده و می گفتند مادر وقتی خدمت جد ما رسول الله رسیدی فاقرئیه منا السلام. سلام ما را به او ابلاغ نما و بگو كه ما بعد از تو یتیم شدیم، امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید: ناگهان دیدم كه مادرشان آغوش باز كرد و آن دو عزیزش را به سینه اش چسبانید كه هماندم شنیدم هاتفی از آسمان ندا می كند.

یا ابا الحسن ارفعهما عنها فلقد ابكیا و الله ملائكة السماء. یا علی حسن و حسین را از روی نعش مادر بلند كن به خدا سوگند اینها فرشتگان آسمان را به گریه در آوردند [2] .


[1] فاطمةالزهرا سيدةنساءالعالمين / 439.

[2] فاطمةالزهرا بهجة قلب المصطفي / 579.